een zacht ontwaken

Jongeren die overgekwalificeerd zijn, lijken daar in de eerste instantie zelf verantwoordelijk voor te zijn. 'Studeren waar je zin in hebt, is prima, maar je moet ook de consequenties dragen', meent Wilson De Pril van werkgeversorganisatie Agoria.

Dat las ik vanochtend in De Morgen. Ik heb me toch eens in mijn bo'ke verslikt. Ik heb niet alleen maar gestudeerd waar ik zin in had, ik heb me vooral laten leiden door waar ik goed in was. Zoveel was dat niet, ik moest niet kiezen tussen slagerij of fysica. Dus ben ik talen gaan studeren. En wees gerust, Mr. De Pril, ik draag er de consequenties van. Toen ik na drie jaar niet langer onderbetaald wilde zijn, had mijn werkgever een oplossing klaar. Ik ben iets gaan studeren waar ik aanvankelijk goesting noch aanleg voor had. Blij te weten dat het allemaal mijn eigen schuld is. En ook blij te horen dat dat voor u allemaal niet zo nodig hoeft te veranderen, en dat ik voor uw part eeuwig onderbetaald zal blijven als ik in de privésector wil werken.
Gatver, zeg.

2 reacties:

  1. Anoniem zei

    Je hebt potverdorie ferm gelijk. Ik hoorde vanmorgen dat we vooral allemaal moeten werken aan het belang van onze eigen maatschappij? Dat is ons enige engagement? Maar what the fuck is werken aan onze maatschappij? Aan die van multinationals die zich zwaar laten betalen voor zogenaamd kennismanagement en 'hyperkwalitatieve' consultancy jobs. Ik weet het toch allemaal niet zo goed. Onze taal en de manier waarop we het vandaag gebruiken is van ondergewaardeerd belang vind ik. Graag zou ik eens een cursus zien in het bedrijf waar ik werk over wat nu eigenlijk 'correct taalgebruik' is. Ik voel me afgestomd door de dagelijkse terugkerende vaak nietszeggende termen en afkortingen die naar mijn hoofd worden geslingerd. 'Ik word gechallenged om very creative, innovative mee te contribueren aan de growth van onze business'...Ik ben geen flamingant maar ik mis de Nederlandse taal in het bedrijfsleven.
    xliesje  

  2. Anoniem zei

    you go girl!
    ah nee, just int Nederlands : Gaan, gaan!
    Je hebt echt wel gelijk!  


 

Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.