dopperdedopperdedop


Ik ben er achter waarom je bij ontslag net drie maanden uitbetaald krijgt voor je mag/moet gaan doppen. Drie maanden is de tijd dat je tanden meegaan. Dan zit je op je tandvlees. Drie maanden zijn nodig om je klaar te stomen voor den dop. Drie maanden waarin je van 'Hoera, een nieuwe kans, een nieuw begin!' naar een triestig bruin zaaltje voor werklozen wandelt. Over- onder- naast- gekwalificeerd. 
U denkt waarschijnlijk dat ik ietwat gefrustreerd loop, beste lezer? Het is waar. Af en toe overkomt me dat. Je zou voor minder. 
Verder alles prima, hoor. Mijn tanden glijden onder begeleiding van de beugel langzaam maar zeker naar de gewenste positie, de huisdieren maken het goed en ik mag binnenkort alweer naar Amsterdam. En ik vind wel werk. Ik ZAL! Tjakkaa! enzo.

1 reacties:

  1. Anoniem zei

    Als het een troost kan zijn. Vroeger moest je elke dag nog een stempeltje gaan halen. Voedselbonnen waren toen wel al afgeschaft. Als je om één of andere reden te laat was, geen uitleg, geen stempel, geen geld voor die dag. Het was de oertijd waarin nog schande gesproken werd over vrouwen(van dokters en advocaten) die in bontmantel kwamen doppen! Deze kelk gaat aan je voorbij.  


 

Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.