Hoera!

Terug naar school. Ik ben nu al zo lang weg van school, en ik word er nog altijd wat deemoedig van. Eens je begint te werken vloeien de weken, maanden en jaren zo'n beetje in elkaar over en dat vind ik eng. Dus ben ik ergens aan dat schooljaarsysteem blijven hangen. Een nieuw jaar begint stiekem nog altijd in september. 1 September is de dag waarop de routine en de kortere dagen het weer overnemen van de blijvende hoop op goed weer, onverwachte avonturen en algehele -terechte of onterechte- vakantiesfeer. Ook al is het nu aan de zee best zonnig, de toeristen zijn grotendeels weg, de horeca-zaken hebben weer een sluitingsdag en het strand ligt er zo nutteloos bij. En ook Gent is leuker als alles mag en niets moet.

Mijn goede voornemen voor dit nieuwe schooljaar is hetzelfde als anders: weerstaan aan de lokroep van het fleece-deken en de TV en zo lang mogelijk blijven doen alsof het zomervakantie is. Tot ik de charme van gekleurde bladeren die van de bomen vallen en dikke wollen coltruien weer ontdek en ik me spinnend voor de open haard krul.

Eigenlijk vind ik het leven altijd mooi, ik zou alleen zo graag een rem op de tijd willen kunnen zetten en die naar eigen goeddunken gebruiken.

3 reacties:

  1. Unknown zei

    één voordeel: de ambetante kinders zitten binnen, in de school haha. Kleine ettertjes tss...  

  2. Anoniem zei

    Vrouwe Xaro

    Ten eerste is het leven inderdaad mooi, het feit dat jij nu een blog hebt, maakt het alweer nog wat leuker. Proficiat dus, ik ben al trouwe fan (ook al geef ik weinig comments, maar dat komt omdat ik het medium nog niet zo goed ken, anders communiceer ik het plat)

    Wat je zegt is juist. Je schrijft met een waarheidsfilter! Ik lag gisteren ook te bedenken dat Het Leven alsmaar sneller gaat. Zoooooooooooffff. Ik wil het ook kunnen freezen. Nu niet direct de momenten waar ik met opengesperde mond bij de tandarts lig, maar andere, leukere tijden...

    Tot later! Hopelijk zien we elkander nog eens live, in de studio of azo...

    Eva (voor het geval ik als anomiempje -grrruwel- zou verschijnen)  

  3. Anoniem zei

    damn, toch anoniem... zit ik nu met een identiteitscrisis?  


 

Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.