Trash TV!!!

Degenen die mij kennen weten het al lang: ik heb een bizarre interesse voor trash-tv.

Die heeft me er vorige vrijdag toe gebracht onder het zappen even te blijven hangen op 'Ranking the Stars'. Wat een ontzettend hersenloze, zinloze en entertainmentwaardeloze braakbal van stupiditeit. Wat is er met Sandrine André gebeurd sinds het moment dat zij mij in het NTGent van mijn sokken blies met haar rol in 'Het Gezin van Paemel'? Nu zat ze in een 'all star panel' van vrouwelijke BV's, BVV's dus, die bizarre vragen over elkaar beantwoordden. Daar zitten Sandrine, Sabine Appelmans, Tania Dexters, Kelly Pfaff en andere wereldsterren dan, vrolijk te kwetteren over het seksleven van hun collega-panelleden en delen hun niet zo wereldschokkende meningkjes met geeuwend Vlaanderen. Het hele gezemel was zo oninteressant dat, zelfs als er voortdurend bananen en pindanoten over het scherm hadden gedanst, een aap nog niet geïnteresseerd had opgekeken. Af en toe verscheen er ook een onbekende mannelijke Vlaming in beeld die, met geile blik in de ogen, poneerde dat Kelly Pfaff 'een hete madam' is. Honestly…

Ook presentator Sergio is onherkenbaar geworden sinds de laatste keer dat ik hem op tv zag. Die is volledig ingeburgerd in de VTM-posse en kan met brave jongensblik en plastron flink rechtop naast Jaques Vermeiren gaan staan. Zijn 'onderhoudende oneliners' bij het overlopen van de toptien van de wildste en wulpste (is dat een woord?) BVV's haalden helaas het niveau van de zinnetjes bij het SMS-spelletje 'Do we match?' op JIM-TV net niet.

Wat denken BVV's van het seksleven van andere BVV's? Echt, who gives a shit?! (Voor zij die a shit geven: Tania Dexters stond op nummer 1, who else?)

En gisteren was er 'Beauty & De Nerd'. Nieuwsgierigheid is er niet om bedwongen te worden, dus wijlst het kat-sitten bij Annelies heb ik me opnieuw aan VTM overgegeven. De Beauties, allen op hoge hakken en sommigen met reeds loskomende extensions, werden uitgedaagd om hun dure designerkleren ganz schmutzig te machen. Zo moesten ze bewijzen wat ze ervoor over hadden om in het spel te mogen blijven en vanalles bij te leren van de alwetende Nerds. De producers hadden waarschijnlijk gehoopt dat de sfeer van een militair bootcamp wat zou bijdragen aan de onderlinge competitie van de Beauties en aldus ook enige spanning in het programma zou brengen. Helaas. Net zoals de kat naast mij op de grond al haar fantasie nodig had om te denken dat een levensloos pluchen beestje een alerte prooi was die zeer omzichtig beslopen diende te worden, had ik al mijn inbeeldingsvermogen nodig om te doen alsof er iets gebeurde op tv. Zelfs de opzwepende muziek, een voice-overstem die deed alsof hij een wielerwedstrijd becommentarieerde of een overstresste Beauty met hartkloppingen konden niet baten. Waarschijnlijk begon haar hart gewoon sneller te kloppen van pure verveling.

Hoogtepunt voor mij was het moment dat één van de Nerds aankondigde dat zijn Beauty in zijn achting was gestegen 'omdat ze van zwarte komedies houdt'. Op de vraag waarom dat positief is, zocht hij naar een antwoord dat niet klonk als: 'Dat getuigt toch van een zekere aanwezigheid van hersens.' De Beauty, bang dat men haar zou nemen voor iets wat ze niet is, haastte zich dan ook om met een kurkdroge, licht afkeurende blik te corrigeren: 'Ik bedoel daar dus mee dat ik hou van komedies met zwarte acteurs.' En CRASH, daar ging de hoop van desbetreffende Nerd. Maar kom, ze wist dan toch dat er twee soorten 'zwarte komedies' bestaan.

Ook schattig was het feit dat de Beauty die die avond het kasteel moest verlaten zelf niet wist dat ze toch iets in haar hoofd had zitten. Ze is er blijkbaar aan gewend geraakt om voor domme brunette versleten te worden, want bij elk juist antwoord dat ze gaf tijdens de eliminatiequiz sloeg ze zelf bijna achterover van verbazing dat ze het goed had. Alle juiste antwoorden ten spijt is ze toch moeten vertrekken. Een beetje vreemd, de Beauties moeten natuurlijk zo dom mogelijk zijn, anders verliest het programma zijn zeer clichématige punt en entertainmentwaarde, maar als ze echt te dom zijn moeten ze vertrekken. En opnieuw vraag ik me af: wie wil daar nu in godsnaam aan deelnemen? Van de Beauties had ik niets verwacht, misschien nog enigszins iets van de Nerds, maar het naaktmodel dat de nerdies bijna ter plekke deed klaarkomen had volgens mij nog het meest persoonlijkheid van al.

Ik heb weer even mijn bekomst van trash-tv. Hoewel… ik heb gezien dat er weer een seizoen van Undercover Lover begonnen is. Toch ook een must-see…

4 reacties:

  1. Anoniem zei

    Ik kom hier voor het eerst, maar wilde even melden dat we hetzelfde hoogtepunt hebben beschreven uit de Beauty en de Nerd.
    Aangenaam om kennis te maken!  

  2. Anoniem zei

    O ja en ik geloof niet dat ze doorhad dat er ook een ander soort zwarte komedies bestaat...
    Maar dat terzijde...  

  3. Xaro zei

    Zezunja! Wat leuk! Ik heb je blog al bezocht maar had de post over B&N nog niet gelezen. Aangename kennismaking indeed.  

  4. Anoniem zei

    Nee, was slechts een zinnetje in het postje dat ik nu onder mijn naam als link zal plakken.
    Onder het kopje Parels uit het tv-seizoen.  


 

Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.