Als het dan toch week der wijvenblogs is, is dit de plaats en de tijd om de loftrompet af te steken over iets wat alleen vrouwen aangaat: modern maandverband. Ik ben altijd al gefascineerd geweest door reclame voor maandverband. Ze blijven maar dunner worden, en meer aangepast aan vrouwelijke vormen, en nòg meer blauwe inkt absorberen. En dan die vrouwen op tv die een witte rok aantrekken, salsa beginnen dansen, radslagen op straat doen en beginnen muurklimmen omdat ze Always/Tampax/Vania/... ontdekt hebben, is er ìemand out there die zich daarmee identificeert?
Maar toch: voor die dingen er waren, droeg je een paar dagen per maand plastieken broekjes gevuld met doeken. Als je daarmee kwam aangeritseld, wist iedereen meteen hoe laat het was. Later kwamen er dan van die halve pampers, waarmee je plots 5 cm hoger op je stoel zat.
De productontwikkelaars wezen geloofd en geprezen dat we nu tenminste iets in onze broek kunnen steken dat het ons niet nog lastiger maakt, toch? Hoe dunner, hoe onzichtbaarder, luchtdoorlatender en absorberender, hoe liever. Olé!
Labels: maandverband, reclame, tampax, wijvenweek
3 reacties:
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Ik moet er nog altijd niet van weten, van maandverband. Niet van de reclames, niet van het product zelf. Geef mij maar tampons! Ik voel me stukken properder dan, met maandverband vrees ik altijd weer dat het gaat lekken ofzo. En dan het gevoel dat je aan het lekken bent! ARGH!
Ik ben het wel volledig met je eens hoor. Vooral met de eerste alinea - touché!