Gezocht: sloef

Hoe kan een mens nu 1 sloef kwijt geraken? Ik ben tot veel in staat, vooral als het over dingen verliezen gaat, maar dit overtreft alles. En ik mis ze, mijn fleecen sloefke. Ik draag graag sloefen: als ik thuis ben, ben ik huiselijk. Dus loop ik nu maar een beetje debiel rond met 1 sloef, dan heb ik toch 1 gezellige voet. 

Ze kwamen trouwens van de A.S. Adventure, mijn sloefen. Een winkel waar ik verder niet zo hoog mee oploop wegens volgestouwd met 'degelijke kleren', zoals  broeken die je kort, middellang en lang kan dragen, en jassen die je kan omturnen tot slaapzakken, waterdichte sokken en microfiberen, ademende bodysuits. Het was ook in de A.S. Adventure dat ik voor de eerste keer crocs zag. Need I say more?
Maar die sloefen dus, dat was liefde op het eerste gezicht. Zoals een triestige, single vijftiger de liefde van zijn leven vindt in een Moldavische bruidencatalogus, zo zag ik ze in een advertentie in de Streekkrant en ik dacht: tjee, die wil ik wel.  Een uur later kwam mijn ma thuis met een kleine verrassing. Telepathie, mensen.
En nu ben ik er dus 1 kwijt. Nergens te vinden. Ik treur, met een killig, leeg gevoel ter hoogte van mijn linkervoet.
Raar woord ook: 'sloef'.

4 reacties:

  1. Anoniem zei

    En wat nog ambetanter is: ge kunt nergens 1 sloef kopen!

    Boeddhistische tip: raak die sloef kwijt en zij zullen samen hun weg naar jou terugvinden.

    En anders: koopt gewoon 2 nief sloefkes.  

  2. Xaro zei

    Ik hoop er voorlopig nog een beetje op dat die ene sloef slim genoeg is om zijn weg naar mij terug te vinden... Hoe zen van mij, nee?  

  3. Anoniem zei

    Mo schaptje toch, dit is pas echte miserie! Je mag mijn sloef komen lenen!  

  4. Xaro zei

    Dank je. Ik moet wel even updaten: de sloef is intussen gezond en wel gerecupereerd van tussen de vuile was... JUIJ!!  


 

Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.