onder onze toren

Senioren zijn als speurhonden: ze weten de beste prijs/kwaliteitsverhoudingen altijd te vinden. Zie je in een restaurant veel paarse spoelingen zitten? Twijfel niet en vervoeg hen. 
Toevallig woon ik in een buurt die grotendeels bevolkt wordt door senioren die weten waar het goed is. Dankzij hen overleven er heel wat goede bakkers, natuurslagers en delicatessenzaken 'in de parochie' de druk van de goedkopere supermarkt. En omdat ik nu wat meer tijd heb dan pakweg een jaar geleden, doe ik met hen mee. Het laatste jaar heb ik elke bakker, slager, traiteur en superette afgedweild. Nu weet ik waar ze het lekkerste roggebrood hebben, bij welke slager ik mijn steaks moet gaan halen, dat de paté hier beter is dan die van aan de overkant en welke winkel open is op de meest onmogelijke momenten. En al dat verse lekkers is slechts 5 minuten wandelen van mij verwijderd. Volgens mij draagt dat bij aan een hogere levenskwaliteit. 
Eén werkpuntje misschien: wij hier in De Studio vinden dat de parochie erg gebaat zou zijn met een afdeling van Les Tartes de Françoise onder de klokkentoren. Dank bij voorbaat, Françoise.

0 reacties:


 

Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.