Zijn naam was Nico.

The mind works in mysterious ways.

Na een jaar van leeghangerij en geprofiteer van de staat, sta ik tegenwoordig weer elke ochtend ten laatste om half acht op en moet ik me nu meerdere uren na elkaar kunnen concentreren. En pedagogisch verantwoord zijn en al. Dat is moeilijk voor mij. Ik kan nu even alleen maar dat. En nog een paar andere dingen maar die gaan jullie voorlopig geen reet aan. Ik heb niet genoeg hersencellen over om ook nog te bloggen.
Maar vandaag dus, vandaag zag ik iets wat me aan iets anders deed denken. Iets wat me nog altijd doet lachen. Iets van lang, lang geleden toen ik nog 14 was en het reuzespannend vond om op café te gaan. Toen ik zielige oude venten (27-jarigen waren toen bejaarden) die jonge meisjes probeerden binnen te doen nog grappig vond. Of op zijn minst aandoenlijk. Een conversatie tussen een garçon die al te veel aan zijn eigen drank had gezeten en een vriendin van mij. Ze ging als volgt:
Hij: Gij, meiske, gij wordt het... echt waar. Gij wordt het.
Zij: Wat? Wat word ik?
Hij: ...
Hij: ...
Hij: ...
Hij: Hmm. 15. (knipoogt)
Wat wil dat nu allemaal zeggen? Dat bloggers allemaal leeghangers zijn met veel te veel tijd? Ook, ja. Maar ook nog: mannen, in godsnaam, maakt uw eigen zo belachelijk niet!

3 reacties:

  1. Anoniem zei

    Och ja, wij maken ons belachelijk. Maar jullie, vrouwedingelingskes, zitten wel te wachten tot wanneer wij naar jullie komen om ons belachelijk te komen maken.

    Daarom oproep aan Alle Vrouwen: doe eens moeite en kom jullie eens naar ons, en haal eens Al Jullie Creativiteit boven.

    Sounds like a very strak plan to me, all say I it self.

    Bij de dreef, Nico klonk ook wel belachelijk, maar da's 't punt niet.  

  2. Xaro zei

    Het punt is, Jim, dat vrouwen meestal niet zo creatief hoeven te zijn.
    Hoewel naakt uit een taart springen en zeggen: 'Hallo, ik ben je verjaardagscadeau' al creatiever is dan simpelweg het decolleté wat extra te etaleren.  

  3. Anoniem zei

    Kom dan niet melken dat we jullie taxeren op looks...  


 

Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.