kick-off

1 september. Officieel is dit mijn eerste werkdag. Ik werk, maar vandaag nog thuis.
Blijkbaar ben ik niet de enige die nog in schooljaren denkt. Heel Gent lijkt uit zijn zomerslaap ontwaakt te zijn. In de badkamer kon ik meeluisteren naar de mededelingen die over de speelplaats van het Sint-Pietersinstituut galmden. Er lijken tien keer meer auto's op de baan, en ze moeten allemaal heel dringend ergens zijn. Vrolijke slenteraars en lome fietsers zijn vervangen door gejaagde mensen met een doel: al GSM'end in stevige tred naar kantoor, auto, winkel, crèche, huis.
De wereld is terug in gang geschoten. Of denk ik dat alleen maar, omdat ik zelf terug in gang geschoten ben?

8 reacties:

  1. Anoniem zei

    bloggen > is dat werken?
    ik moet je wel gelijk geven, zelf hier in Gijverinkhove city is het druk sinds vandaag

    laurette  

  2. Anoniem zei

    Het ligt niet aan jou! Er is inderdaad een vertienvoudiging van het aktieve mensendom vandaag!
    Valere  

  3. Anoniem zei

    Ja, het ligt natuurlijk niet aan het feit dat dit de eerste keer in maanden is dat je _voor_ de middag je bed uit komt, nee hoor.  

  4. Xaro zei

    I blow my nose in your zeneral direction!  

  5. Anoniem zei

    Damn you, Tom, je neemt me de woorden uit de mond.

    Ben ik mooi ontsnapt aan een belediging uit "Monthy Pyton's Quest for the Holy Grail" ;o)

    "We are no longer the knights
    who say 'ni'. We are now the knights who say 'EkiEkiEkiEkiNatangngngngng' "  

  6. Anoniem zei

    Eej, carrièreslunse

    't is nu niet omdat je fulltime werkt én een lief hebt, dat je niet meer moet je publiek entertainen. Kijk naar Kellilith, op congé en ellenlange posts. Outsourcen?

    'k Heb een kitschcadeau voor jou, als onmiskenbaar teken van mijn lezerstrouw

    Bloente slungsche  

  7. Xaro zei

    Eva,
    working on it. But working on a lot, actually. En die cadeau, wanneer krijg ik die? Hmm? Is het SpongeBob merchandising? Is it? Is it?  

  8. Anoniem zei

    Natuurlijk schattie, ik versta het wel. Ik hoop dat je het werk n beetje onder controle kan houden, full-time onderwijs is niet te onderschatten.

    Kitsch-cadeau is erger dan sponzen Bob. Nog erger!

    E  


 

Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.