er is gewoon te veel

Ik ging hier al zielig doen en zeggen dat niemand behalve mijn moeder zaagt over het feit dat het hier al zo lang stil is en dat ik het ging onthouden enzo, maar er zijn blijkbaar nog mensen die zich hard genoeg vervelen om hier per se iets te willen lezen. Merci Valere. Merci Bert. En merci ma, ook wel. 
Ik heb natuurlijk niet in een coma gelegen de afgelopen weken. Jullie kunnen de beide handjes kussen dat ik jullie niet heb lastiggevallen met gezaag over het moeilijkste vak dat ik ooit heb moeten blokken. En ik ook, want ik heb er goede punten voor en dan had ik zo'n seut geleken die de hele tijd memt over hoe dom ze wel is om dan grootste onderscheiding te halen. Er zijn al genoeg mensen die dat denken. Ik heb geen herexamens. Joepie!
Ik ben op reis geweest. Spanje en Frankrijk. Ik ga niet zeggen waar juist want het was daar zalig en de volgende keer dat ik daar kom wil ik niet nog meer Vlamingen tegenkomen. Het waren dan nog allemaal Kortrijkzanen ook. Ze hebben geld geroken in de wijnbouwerij, denk ik. Tip? Wat kan ik daar verder nog over vertellen? Dat als mijn broer niet zo preuts was, ik had naaktgezwommen in het meest indrukwekkende zwembad dat ik ooit al had gezien. Het was dan ook geen zwembad maar een ondiepe rivier tussen drie bergen waar verder echt niemand rondliep. Volgende keer doe ik het. Dat het raar is om drie verwaaide ouwe peetjes te zien zitten kaarten en op sigaren kauwen, en daarna te horen dat die peetjes eigenaars zijn van een paar gigantische wijnboerderijen en dus heel erg rijk zijn. Tip voor de single ladies? Dat mijn ma 's nachts in een Tourettepatiënt verandert en 's morgens doet alsof haar neus bloedt. En ik maar denken dat ik heb leren vloeken van mijn pappie. Mijn pappie, wiens zelfbeeld schommelt tussen 'beest zonder beschaving', 'verheven lichtlichaam', 'De Waanzinnige' en 'Hij Die Met Beren Vecht'. Alleen op reis, uiteraard. Dat mijn broer zijn beeldverslaving op reis onderhield door schaduwspellen op de muur te toveren. En o ja, dat het daar zò warm was (elke dag!) dat ik ontdekt heb dat Aquarius niet alleen goed is als je een kater hebt. Misschien kunnen jullie binnenkort een paar foto's bekijken maar ik moet daar nog eens hard mijn best voor doen.
Een vriend van mij is terug van wereldreis. Eigenlijk Australië - Zuid-Oost Azië-reis, maar kom. Hij is een jaar weg geweest. Wat die niet allemaal gemist heeft! Denk daar maar eens over na.

3 reacties:

  1. Anoniem zei

    't Is goed dat je terug bent.
    En proficiat, proficiat... ik lijk mijn commentaren hier op deze blog te concentreren rond 'proficiat'.

    Ik kijk er al naar uit om jou terug te zien, bruingeblakerd hoentje.  

  2. Anoniem zei

    Euh en een badpak aandoen om te zwemmen, dat was geen optie? Promiscue van u. Ik heb dat woord zeker verkeerd gebruikt, al goed dat er geen Germanisten deze website lezen.

    En _nu_ uw teleurstelling verbergen!  

  3. Anoniem zei

    *desire for content temporarily fulfilled*  


 

Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.