foliekes

De kop is er af, van onze mini-reeks hernemingen, en ik ben opgelucht te mogen melden dat we het nog kunnen. Na een dikke week flipperkast in mijn hoofd en borstkas en bijhorende huidprobleempjes, hebben we Folie à Deux gespeeld op het Nagt-festival in Knokke. We hebben dat goed gedaan, en ik hoef zelfs niet 'al zeg ik het zelf' te zeggen.

Naar aanleiding van Nagt hebben we met ons stuk ook de interesse van de West-Vlaamse pers gewekt. Ja, want er zitten West-Vlamingen in het collectief. 5 van de 7 podiumdieren waren te negeren want van Gent. Alles voor mijn 5 minutes of fame natuurlijk, maar ik blijf het wat belachelijk vinden. Die journalist vroeg me ook of ik nog geen nare ervaringen had gehad met 'die groepering die vindt dat er te veel West-Vlamingen in Gent zitten.' Zucht.

In De Morgen stond ook al een artikel over West-Vlamingen in Gent, die zich bedreigd voelen door de NGA omdat ze bij de bakker uitgescheten werden voor vuile Westflut. Een bakker die zijn klanten uitscheldt omdat hij zich gesteund denkt door een fictieve achterban: ik weet niet of ik het grappig of triest moet vinden. De wereld is zijn gevoel voor humor aan het verliezen. Ik moet een beetje denken aan Sonneveld zijn vrolijke Amsterdammer: 'Nou fraag ik u af, meneer Sjonneberg, waar is de Gulle Lach heden ten dage gebleven?'


Update: mooie foto's van de Folies in actie (klik op de slideshow).

0 reacties:


 

Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.