f*** interim

'Ben jij commercieel ingesteld, klantgericht en op zoek naar een job met toekomst in een fijne omgeving? Kom dan zeker eens langs bij F*** interim, en misschien ben jij wel onze nieuwe uitzendconsulente!'
Right!
Ter zetting van een nieuwe stap in mijn werkzoekendenbestaan ben ik gisteren dus effectief eens langsgegaan bij F*** interim. Niet om uitzendconsulente te worden, maar in de hoop uitgezonden te kunnen worden. Ijdele hoop uiteraard, 'met mijn profiel...'. De commercieel ingestelde, klantgerichte uitzendconsulente met toekomstperspectief en turkooize oogschaduw aan is jonger dan ik en ziet er hoegenaamd niet geïnteresseerd uit. Ik heb dan ook nogal 'een moeilijk profiel'. Ik herbeleef een tragikomisch interim-moment van een jaar of drie geleden. Ik had er uit moeten leren: Germaanse Talen: dus dat is dan... Frans? Ja? - Nee!

Dus, ze houdt me daar een uur om een voorgevormd cv in te vullen terwijl ik er zelf eentje bij had. Ze kijkt er vluchtig naar, hoopt intussen dat haar mama vanavond vleesbrood klaarmaakt, concludeert dat ik geen 'administratief bediende' of 'commercieel medewerker binnendienst' kan worden en adviseert me om vooral de website in de gaten te houden. Professioneel advies. 

Dit klinkt als het geweeklaag van een gefrustreerde werkloze met een overmaats ego. Is het ook, natuurlijk. Maar het is niet overdreven.

1 reacties:

  1. Anoniem zei

    Zo leuk, Xaro!
    Dit is het inderdaad. Ik blijf het een unieke ervaring vinden, zo een 3 jaar geleden. Het staat in mijn geheugen gegrift en ik hoop ooit die frustratie te mogen uitspugen in een volgend toneelstuk. Ik weet niet of het voor de toeschouwer interessant zou kunnen zijn maar als het overtuigend genoeg gebracht wordt, wel zeker! Het is een uitdaging om er hoegenaamd niet geïnteresseerd uit te zien, te dromen over mama's vleesbrood en leeg professioneel advies te kunnen geven. Je moet dat toch maar kunnen. Bestaat er daar cursus voor?  


 

Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.