de betere film

Voor wie houdt van 'de andere film' of voor wie zijn mede-couch potatoes eens wil pesten, heb ik een fijne tip: Taxidermia. Een Hongaarse film die volgens de DVD-hoes 'wellicht een van de verrassendste fims van het jaar' is. Nou. Als hij een kwartier langer geduurd had, had ik mijn risotto en pot Ben&Jerry's teruggezien. Het begint met brandend sperma en seks met een dood varken, waar het eindigt moet je zelf maar uitzoeken. Waarschijnlijk zeer symbolisch, allemaal.
Positief effect van de film: ik was vandaag extra blij met de babygansjes, baby-eendjes, huppelende koeien en nestende waterkiekskes in de wereld. Ik was zelfs dankbaar om Fata Morgana, waarvan ik plots weer even de schattigheid inzag. Misschien was dat wel de bedoeling van de film. 

2 reacties:

  1. Anoniem zei

    En wat gedacht van een dieprode zondsondergang in een schitterende zee, vergezeld van het steeds weer zacht aanzwellend geluid van de golven... het zout dat lichtjes je lippen prikkelt. En dat allemaal bijna voor mij alleen. Ik was ook weer efkes verzoend met de wereld.

    conchitta  

  2. Xaro zei

    Het is mij niet vreemd, hoewel het precies lang geleden is dat ik de zee voor mij alleen heb gehad.  


 

Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.